“Zirkon” raketi Daha çox sürətə malikdir

Heç kimə sirr deyil ki, hipersəs yalnız kosmik raketin zərbəsi sayəsində əldə edilib. Lakin xaricdə X-43-ü "skramjet mühərrikli ən sürətli təyyarə" kimi təqdim etməyə tələsdilər. Beləliklə, o, "Rekordlar Kitabı"na girdi ..

0

2021-ci ilin noyabrında Breker auksionunda qeyri-adi lot – “Soyuq” hipersəs uçan laboratoriyasının prototipi peyda oldu.

Kholodun hekayəsi iyirmi il əvvəl başa çatdı, lakin indi hipersəsli nəqliyyat vasitələrinə artan maraq səbəbindən onu bir daha söyləməyə dəyər.

raket
Raket

Praktiki baxımdan hipersəs laboratoriyasının əsas elementi S-200 kompleksinin 11 metrlik raketi idi. 10 ton gücə malik maye yanacaqlı reaktiv mühərrik olmadan hipersəsdən söhbət gedə bilməzdi.

Diqqət çəkən məqam baş hissəsi idi. İdarəetmə sistemləri və yanacaq ehtiyatı olan hipersəsli ramjet mühərriklərinin (skramjet mühərrikləri) nümunələri var idi. Təcrübənin məqsədi 3,5-6,5 M sürət diapazonunda kriogen yanacaqla (hidrogen) işləyən skramjet mühərrikinin işini öyrənmək idi.

Scramjet qurğusu raket dizaynının bir hissəsi idi və müstəqil uçuşlar etmədi. Buna baxmayaraq, alətlər hər dəfə mühərrik işə salındıqda pozuntuları qeyd edirdi. Təbii ki, 10 ton gücə malik maye yanacaqlı raket mühərrikinin yaratdığı o yanğın uçqununda əlavə qüvvənin sadəcə faizini müəyyən etmək asan deyildi.

GL “Kholod”un məqsədi skramjet mühərrikinin köməyi ilə uçuşlar etmək deyildi. Bu, çox cəsarətli bir gözlənti olardı.

Layihə iştirakçıları real şəraitdə hipersəs sürətində yanma kamerasında gedən proseslərlə maraqlanıblar. Məqsəd belə bir mühərrikin əsas prinsiplərini sınaqdan keçirmək idi. Və onun işi hətta mümkündür.
Yanma kamerasının işləməsi sübut edilmişdir. Bu, Kholod hipersəs uçan laboratoriyasının iştirakı ilə aparılan təcrübələrin əsas mənası oldu.

Xarici X-43A layihəsində hipersəs sürətinə nail olmaq iki mərhələdə həyata keçirilib. Birinci “dərəcə” sürətləndiricisi olan hipersəs təyyarəsini 10 km yüksəkliyə qaldıran və bu “dəstəyə” 900 km / saat sürət bildirən B-52 bombardmançısı idi. Sürətləndirici nə çox, nə də az, yüngül sinifli Pegasus kosmos daşıyıcısı idi.

Kütləsi 1400 kq sürəti 7 M olan aparatla əlaqə saxlamaq üçün, 15 ton raket yanacağı sərf olundu. 9M sürətə qədər sürətlənmə Pegasusdan tam səy tələb etdi. Bu versiyada raketin kütləsi 18 ton idi.

İctimairey.az xəbər verir ki , soyuqdan fərqli olaraq, X-43A hələ də raketdən ayrılıb. Lakin o, hipersəs planer olaraq qaldı. Mühərrikin 11 saniyə işləməsini təmin etmək üçün təyyarədəki yanacaq ehtiyatı bütöv 1 kq hidrogen idi. Məqsəd yenidən yüksək Mach ədədlərində yanma kamerasındakı prosesləri öyrənmək idi.

Gəmiləri hipersəslə vurmaq

9 fırlanan gəmi əleyhinə raket “Zirkon” üçün müəyyən edilmiş bütün problemlər çoxdan geridə qalıb. Gizli texnologiyalar kosmos daşıyıcısını freqat buraxılış qurğusunun ölçülərinə “sıxmağa” imkan verdi.

“Zirkon” haqqında “Oniks”in daha güclü sürətləndirici ilə naməlum modifikasiyası kimi “raketi lazımi hündürlüyə atacaq, ona 9 M sürət verəcək” fərziyyələrinin reallıqla heç bir əlaqəsi yoxdur.

Raket

Bunu məşhur nümunələr göstərir.

GL “Soyuq” nümunəsi.

Layihədə istifadə edilən 58L hipersəs mühərriki, raketdən müdafiə sisteminin birinci və ikinci hissələrini tutan avadanlıqlar istisna olmaqla, 205 kq kütləyə malik idi. Yükün ümumi dəyəri bir neçə yüz kiloqramla qiymətləndirilə bilər. “Cəmi” 6,5 M sürətə çatmaq üçün, 2 tondan çox maye yanacaq və oksidləşdirici və iki ton bərk yanacaq yandıran dünyanın ən böyük zenit raketi lazım idi.

 111 baxış

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Tərcümə »